Hoppa till huvudinnehållet

Checklista för att komma igång

Innan du börjar med arbetet Livsviktiga snack i skolan har vi sammanställt en lista till dig som du kan checka av. Det kan vara bra så att du och dina kollegor känner er förberedda och trygga med att det kommer bli bra! När du köper materialet kommer du få tillgång till fullständiga checklistor för både pedagoger och elevhälsan men för att du ska veta mer om vad du får så kan du läsa ett smakprov på denna sidan.

 

TILL DIG SOM ÄR PEDAGOG

Fundera tillsammans med dina kollegor i skolan och/eller på fritids.

  • När ska undervisningen med Livsviktiga snack i skolan ske?
    Ska det vara en fast tidpunkt i veckan eller kan den vara rörlig?

 

  • Kan eller bör man dela in klassen i grupper?
    (Vi kan se en fördel med att starta med mindre grupper både för pedagoger och elever så att man känner sig trygg med materialet).

 

Samarbete med elevhälsan

  • På vilket sätt kan samarbetet se ut i klassrummet? Bjud in elevhälsan till att delta i klassrummet (materialet uppmuntrar till att man ska samarbeta med en funktion från elevhälsan för att komplettera varandras kompetenser).

Om du får nyfikna eller oroliga frågor från en vårdnadshavare har vi gjort en liten lista med frågor och svar.

TILL DIG SOM ARBETAR INOM ELEVHÄLSAN

Fundera tillsammans med ditt elevhälsoteam.

  • Vad är målet med arbetet i just den eller de klasser som ni har valt att använda materialet med?
  • Hur kan du samarbeta med dina kollegor?

 

Samarbete med pedagoger.

  • På vilka sätt kan samarbetet se ut i klassrummet? (materialet uppmuntrar till att man samarbetar för att komplettera varandras kompetenser).
  • Vad ska ni ansvara för i arbetet med detta, och vad ska pedagogerna ansvara för? Det är viktigt att ha en tydlig fördelning så att alla vet vad man kan förvänta sig av varandra.

 

 

 

 

 

Så här många eleverna använder Livsviktiga Snack i skolan just nu

225

sdfagfalsflaf

askaflk af

dasdafafs

asdasdas

adadads

adsasdasdas